Vant billetter til flyshow
12. juni, 2008Ved å delta i konkurransen til Forsvarets mediesenter (FMS), ble Kine Nordgård og Caroline Solbakken belønnet med gratisbilletter til Bodø Air Show, som går av stabelen 14-15 juni.
Kine Nordgård (t.v.) og Caroline Solbakken vant billetter til Bodø Air Show. Nå kan de ta med seg en venn og være med på folkefesten.Av kaptein Trond Høyvik, Bodø hovedflystasjon (tekst og foto)
De to skoleelevene på 18 år er nå i ferd med å avslutte videregående skole. Gjennom allmennfag påbygging har de sikret seg generell studiekompetanse og nå kan Forsvaret være neste stopp på utdanningsstigen.
Flyskole og Heimevern
For Caroline Solbakken kan den militære karrieren allerede være i emning. Hun søkte Flyskolen tidligere i vinter og har kommet igjennom første runde.- Jeg skal møte på Rygge flystasjon 24. juni til fase 2 av opptaket til Flyskolen, sier Solbakken. Skulle jeg bli tatt opp som elev, håper jeg på å kunne fly helikopter som ferdig utdannet pilot. Forsvaret fremstår som en arbeidsplass som kan by på litt annerledes og utfordrende jobber, med høy aktivitet, legger hun til.
Med en far som jobber i Forsvaret, har Kine Nordgård fattet interesse for de militære utdanningsmulighetene som finnes.
- Jeg har vært på sesjon og vurdert å søke utskrevet befalskurs (UB) på Heimevernets utdanningssenter på Værnes, sier hun.