Liten gutt med store drømmer
13. juni, 2008David Næss Jodal (6) i Lille Frøbel Barnehage har store planer om å bli jagerpilot i fremtiden. I mellomtiden får han nøye seg med Bodø Air Show.

Når David blir stor vil han bytte ut dette lekeflyet med et ordentlig jagerfly.
Tekst og foto av Therese Skålbones
Når helgens store happening går av stabelen på lørdag, strømmer store og små til flyplassen i Bodø. En av dem er 6 år gamle David.
- Jeg gleder meg mest til å se på fly og kjøre gokart. Og så skal jeg hoppe i hoppeslott og spise pølser og is.
Men også luftakrobatikk og dragracing er populært. Dette skal han se på sammen med mamma og bestemor.

David i lille frøbel barnehage oppfordrer alle små og store til å delta på Bodø Air Show.
David forteller at han har et kjempestort modellfly av typen Cap 10 hjemme, som han og pappa leker med. Dette er et av flyene som har oppvisning på flyshowet, og naturlig nok er dette et av flyene David gleder seg mest til å se, i tillegg til alle jagerflyene.
Når David skal bli stor er drømmen hans å gå på skole for å utdanne seg til jagerpilot. Med flyinteresserte foreldre i Forsvaret, samt modellfly på fritiden, er dette kanskje ikke så rart. Så neste gang det er flyshow i Bodø, så kanskje det er David som sitter i cockpiten.